Monday 8 April 2013

BEBERAPA TEKNIK HIDROPONIK

Sebahagian Kailan dan salad Webb Wonderful merupakan salad yang ditanam dikawasan beriklim sederhana. bersaiz besar apabila matang, mempunyai rasa yang enak. Teknik hidroponik telah mebolihkan spesis ini ditanam ditanah rendah di Malaysia.
Suatu hari nanti kita akan menjadi negara pengekspot salad yang biasa ditanam dikawasan sederhana. Gambar menunjukan salad jenis Lollo Rosse talah berjaya ditanam ditanah rendah di sini dengan teknik hidroponik takung !.
Tanam, tunggu dan tuai, begitulah mudahnya teknik hidroponik dalam menghasilkan sayur yang berutu tinggi dan bebas racun serangga.
Salad kerinting tempatan  merupakan satu spesis salad kegemaran masyarakat tempatan . Begitulah hebatnya teknik hidroponik ! 
Penggunaan rumah hijau mebolehkan salad tumbuh bebas dari serangga dan bebas dari penggunaan racun makhluk perosak.
Kesuburan salad spesis Eropah yang berjaya ditanam ditanah rendah di negara ini  sungguh mengasyikkan mata memandangan yang hanya gunakan sistem takung.
Hidroponik satu pelaburan yang menguntungkan dan satu era baru dalam indusrti tani di Malaysia. Sekiranya anda berminat perlu aklumat lanjut sila hubungi pembimbing hidroponik dengan klik dibawah ini. atau hubungi e-mail assiffah@yahoo.com



                                  © Copyright 2002, Terengganu Hydroponics Society
                         All Rights Reserved

No comments:

Post a Comment